Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.02.2014 14:49 - Жито
Автор: janabel Категория: Рецепти   
Прочетен: 1986 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 22.02.2014 14:52


                                   Сигурно мислите , че няма домакиня , която да не може да прави жито за помен . Аз бях една от тези . Така изникнаха спомените , за това , как баба ми правеше житото и колко вкусно беше .
                                    Ето моята рецепта :
жито - 500 гр. ;
орехи - една чаена чаша / почистени от черупките и стрити в хаванче / ;
бисквити - един пакет / житен дар т.е. обикновени / ;
пудра  захар - 200 гр . ;
лимон - кората / настъргва се на най - ситното ренде / ;
канела - едно пакетче ;
                                     Приготвяне :
Житото се проверява за камъчета или лоши зърна . Измива се и се накисва за няколко часа . Сварява се в съотношение 4 към едно / 500 гр. жито в 2 литре вода / . Ври докато се свари т.е. зърната да се напукат при което се изсипва в цедка и бързо се измива , отцежда се и се настила на чиста хавлиена кърпа , покрива се с друга . Престоява поне 12 часа . Бисквтите се натрошават хубаво и се смесват с житото , настърганата лимонова ,и орехите . Поставяте определено количество жито в купичка или чашка , понатискате малко , поръсвате с натрошени бисквити , най - отгоре с пудра захар и канела . Може и всичкото жито да се направи в купа . Отгоре се поръсват бисквитите , леко се притискат , накрая пудрата захар . Захар в житото не се слага . По желание може да се добавят стафиди , но лично на мен не ми харесва , тъй като  се навлажняват , набъбват и не са  приятни . Който обича може да си добави .




Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: janabel
Категория: Рецепти
Прочетен: 1210712
Постинги: 324
Коментари: 364
Гласове: 1446
Спечели и ти от своя блог!
Блогрол